سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوگند نامه

سوگند
نامه موشک ساز مدل

در تمامی کشورها افرادی که اقدام به ساخت وپرتاب موسک مدل می
کنندبایدمقررات بین المللی ایمنی وساخت و پرتاب راکت مدل را حفط کرده واز آن تخطی
ننمایند دربسیاری از باشگاه های پرتاب راکت این مقررات به صورت قسم نامه هایی به
امضای اعضای آن باشگاه می رسد.

((قسم
نامه موشک سازان آماتور))

من به عنوان یک علاقمندبه ساخت و پرتاب راکت در رده آماتوری
سوگند یادمی کنم که مقررات بین المللی ایمنی ساختوپرتاب راکت مدل را رعایت نموده و از آن پیروی نمایم ودر صورت عدول
از مقررات هر گونه عواقب قانونی آنرا تقبول می نمایم ودر صورت ایجاد خطر وخسارت
مسولیت وعواقب قانونی ومالی آنرا تعهد می نمایم.

امضا                                                      
تاریخ

امضای مربی               
                            امضای
رییس باشگاه                                         تاریخ

 

مقررات
بین المللی ایمنی ساخت وپرتاب راکت مدل

1-موادسازنده راکت مدل

راکت مدل من ازمواد بسیار سبک مثل-کاغذ-مقوا-چوب بالسا-پلاستیک پارچه-فوم-ساخته شده است ودر ساخت
هیچ قسمت از آن چه بدنه-بالچه-وموتور یا هر قسمت دیگر از مواد فلزی استفاده نخواهم
کرد.

2-موتور راکت

هیجگاه اقدام به ساخت موتور راکت برای موشک خود نخواهم کردو
فقط از مو تورهایی که تحت استانداردهای بین المللی ساخته شده و مورد تایید دولت
جمهوری اسلامی است استفاده خواهم کرد.هیجگاه اقدام به پر کردن موتورهای استفاده
شده نمی کنم واز موتورهای دست ساز دیگران نیز استفاده نمی کنم.

3- سیستم بازیافت

راکت مدل من دارای یک سیستم باز یافت می باشدکه پس از پرتاب
راکت آنرا سالم به زمین باز میگرداند ومن همیشه قبل از پرتاب راکت سیستم بازیافت
آنرا همیشه چک می نمایم تا از صحت عمل آن اطمینان کامل را حاصل نمایم. برای جلو
گیری از اشتعال سیستم باز یافت در قسمتهای لازم از مواد مقاوم به حرارت (پشم
نسوز)استفاده می کنم تا سیستم باز یافت من بر اثر حرارت آسیب نبیند .

4-مسیر پرتاب راکت


» نظر
نوشته‌های آرشیو نشده